Covid-19 retningslinjer i SIF Assentoft Gymnastik

Generelt: Vi ønsker at alle skal føle sig trygge ved at deltage på vores hold – børn som voksne. Vi har et fælles ansvar, som forening og medlemmer, hvor vi søger at begrænse risikoen for smittespredning mest muligt ved at følge nedenstående guidelines/retningslinjer.

 

Disse retningslinjer er lavet i samarbejde med DGI og overholder alle retningslinjer fra myndighederne i forbindelse med bekæmpelse af Covid-19. Vi følger udviklingen og retningslinjer vil selvfølgelig blive opdaterer løbende, såfremt der sker ændringer i retningslinjerne.

 

Husk altid de generelle råd til forebyggelse af smittespredning:

  • Hvis du har symptomer på sygdom så bliv hjemme.

  • Fortsæt med at have en god og grundig håndhygiejne (vask og sprit hænder ofte), samt host/nys i ærmet.

  • Fortsæt med at holde afstand til andre (1-2 meter). Hvis du er smittet: Hvis du eller dit barn har været til træning og efterfølgende bliver konstateret smittet med Covid-19 kontakt da gymnastikkens bestyrelsesformand Tina Vassard Krogh på tlf. 2962 0990 eller mail tvkgym@gmail.com hurtigst muligt, så vi kan kontakte øvrige deltagere på holdet. I den forbindelse overholder vi naturligvis GDPR-retningslinjerne og oplyser ikke personfølsomme oplysninger.

 

Retningslinjer for voksenmedlemmer:

  • Når du kommer til træningsstedet så vask hænder eller brug den tilgængelige håndsprit.

  • Mød til tiden – helst ikke for tidlig eller for sent.

  • Respekter og efterlev de retningslinjer som instruktører og forening anviser.

  • Ankom omklædt til træningen og forlad træningsstedet straks efter træning. Omklædningsrummene i hallen og gymnastiksalene er lukket.

  • Hold 1-2 meters afstand til andre deltagere og undgå at dele redskaber. Deles der redskaber skal disse afsprittes inden de gives videre til den næste deltager.

  • Medbring selv træningsmåtte hvis relevant og muligt.

  • Alle vores instruktører kender retningslinjerne om hvornår/hvad der skal rengøres/afsprittes før, under og efter træning – giv gerne en hjælpende hånd.

 

Retningslinjer for børneholdene:

  • Respekter og efterlev de retningslinjer som instruktører og forening anviser.

  • Hvis du afleverer/afhenter dit barn til træning, gøres det udenfor. Instruktørerne hjælper dit barn til og fra salen/hallen.

  • Mød til tiden – helst ikke for tidlig eller for sent.

  • Hold 1-2 meters afstand og undgå fysisk kontakt med andre forældre.

  • Børnene og instruktørerne vil starte med at afspritte hænder inden træning.

  • På springholdene er der i modtagelsen ved spring fokus på sikkerhedsmodtagning og dermed kortvarig fysisk kontakt.

  • Efter anvisninger fra Skolen og Hallen skal børn afleveres udenfor indgangen til træningsstedet. På Mor, Far, Barn 2 år, Mor, far, Barn 3 år og Tumletid er det tilladt at have en forælder pr. barn med i salen. Instruktørerne vil stå klar til at tage sig godt af børnene, og vil måske benytte lejligheden til at synge goddag-sang udenfor med forældrene eller på anden vis sørge for, at børnene kommer godt til træningen.

  • For at undgå, at to efterfølgende holds deltagere møder hinanden, benyttes forskellige indgang- og udgangsdøre, hvor det er muligt. Ved hallerne benyttes indgangen ved parkeringspladsen/Borgerhuset når gymnasterne ankommer og udgangen ved Cafeen efter træningen. Ved skolen vil der være tid mellem holdene, så børnene kan følges til/fra træningen uden at møde hinanden.

  • Alle vores instruktører kender retningslinjerne om hvornår/hvad der skal rengøres/afsprittes før, under og efter træning.
     

Retningslinjer for instruktører:

  • Gymnaster skal før og efter en træning vaske hænder/ spritte deres hænder af. Ved skift af aktivitet, f.eks. fra leg til spring på trampolin skal der sprittes hænder af inden skift. Derudover skal der også sprittes hænder af både børn og instruktører hvis der benyttes faldskærme, ærteposer mm.

  • Der skal holdes 2 meters afstand ved kø på springholdene samt til opvarmning/træning på alle hold. Dette kan f.eks. gøres ved hulahopringe, tov med knuder på, skamler mm. Der skal ydermere være min. 4 m2 pr. person i salene – det krav opfylder vi fint med vores holdstørrelser.

  • Hvis I benytter musikanlægget så sprit af før og efter brug.

  • Husk at få krydset deltagerne (børn og voksne) af ved timens begyndelse og hvis nogle deltagere støder til senere. Det er vigtigt, at vi har dokumentation for hvem der har været til de enkelte træninger. Hvis der er deltagere som er til en prøvetime, så sørg for at skrive deltagerens navn, tlf. og mailadresse på afkrydsningslisten til evt. senere brug. Dette er vigtigt pga. eventuel smittesporing. Send efter hver time et billede af afkrydsningslisten til Tina, så vi altid kan reagere hurtigt på en eventuel smittet gymnast.

  • Overvej hvilke lege og aktiviteter der kan laves i timen som overholder de gældende retningslinjer. Forsøg at undgå følgende kontakt: ansigt - ansigt / hænder - hænder / hænder – ansigt.

  • Minimer brugen af rekvisitter og minimer at den enkelte rekvisit skifter hænder. Ved bytte af rekvisit, sørg for at deltagerne spritter hænder før og efter brug.

  • Hvor det er muligt og giver mening, beder vi om at deltagerne, selv medbringer f.eks. yogamåtte/liggeunderlag mm.

  • Redskaber skal som minimum rengøres efter endt træning. Vi bruger moppe med vand og sæbe til de redskaber, som ikke tåler sprit. Soft toppe bruger vi som udgangspunkt ikke med den bløde side op.

  • Minimer fysisk kontakt på alle hold. Dette gælder også på springholdene. Hav fokus på, at lave sikkerhedsmodtagning og kun kortvarig fysisk modtagning. Overvej springopstillinger hvor fysisk modtagning ikke er nødvendig Sørg for at I som instruktører og hjælpere jævnligt spritter eller vasker hænder i løbet af en træning.

  • Undgå, at to efterfølgende holds deltagere møder hinanden. Benyt derfor forskellige indgang- og udgangsdøre, hvor det er muligt. Ved hallerne benyttes indgangen ved parkeringspladsen/Borgerhuset når gymnasterne ankommer og udgangen ved Cafeen efter træningen. Ved skolen vil der være tid imellem holdene, så børnene kan følges til/fra træningen uden at møde hinanden.
     

Hvis man er i tvivl henviser vi til disse links:

  • Sundhedsstyrelsen: https://www.sst.dk/da/corona

  • Sundhedsstyrelsens FAQ -> "Om at være syg med Covid-19" -> og "Hvad er det typiske sygdomsforløb" -> "symptomer" https://www.sst.dk/da/corona/FAQ

  • Corona Hotline hvis man har specifikke spørgsmål omkring retningslinjer - Den myndighedsfælles hotline +45 70 20 02 33

  • Wix Facebook page

Til orientering vil der blive taget billeder og optaget video i løbet af sæsonen, som evt. vil blive brugt som PR for SIF Assentoft gymnastik.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now